Schaak Vereniging Acquoy

De schaakvereniging is opgericht op 23 september 1948 door dominee A. Pop. Hij was een verwoed schaker en wilde zijn schaakkennis doorgeven aan de plaatselijke bevolking. In 1997 – voorafgaand aan het 50 jarig jubileum – organiseerde men een ‘Scheve Toren toernooi’. Deze traditie wordt met een jaarlijks toernooi voortgezet. Ook werden met dit jubileum de ‘jubileumtorentjes’ verkocht, kleine kleimodellen van de scheve toren van Acquoy gemaakt door Cor van Dijk. De vereniging bestaat nog steeds en komt wekelijks op maandag bijeen in De Schakel.

Elke maandagavond (uitgezonderd de maanden juli en augustus) wordt gespeeld voor het interne kampioenschap van Acquoy. De avonden vinden plaats in De Schakel en beginnen om 20.00 uur. Er wordt gespeeld met een bedenktijd van 1 uur en 30 minuten per persoon.

In de regionale competitie (Stichts-Gooise Schaakbond, SGS) wordt met achttallen gespeeld tegen andere verenigingen.

Elke tweede zaterdag in maart vindt het jaarlijkse toernooi plaats. Met een bedenktijd van 20 minuten per persoon/per partij wordt in groepen gestreden om de eer. Na afloop vindt traditioneel een verloting plaats.

Voor meer informatie verwijzen wij naar de contactpersonen op de website of u kunt telefonisch contact opnemen met de secretaris via 06-57582862.

Gezelligheid is belangrijker dan winnen!